Een dag om vrij voor te maken.

Locatiecongres

Een inspiratie en kenniscongres voor eigenaren en medewerkers van locaties. Op deze dag maak je kennis met andere locatie branchegenoten en is er ruimte om op informele wijze met elkaar in gesprek te gaan. Je luistert naar boeiende sprekers en kiest een praktische workshoproute die aansluit bij jouw behoefte. Het locatiecongres: een dag om vrij voor te maken!

Maandag 20 september 2021 organiseer ik de tweede editie, klik op de button hieronder voor meer informatie en/of koop direct een ticket. Er zijn dag- en ochtendtickets beschikbaar.

Terugblik

Fort de Batterijen, Nieuwegein

Maandag 3 september 2018

Bekroond keynotespreker Paul Rulkens vertelt over ‘hoe de besten onder ons nog beter kunnen worden’. Verder gaan de locaties in gesprek met andere locatiehouders en leren van elkaars successen en bloopers. In de middag spijkeren ze kennis bij in de kennisklas van twee keer 60 minuten en tenslotte horen ze van meetingplanners wat zij van locaties verwachten. Het congres is voor locatiehouders of -medewerkers die willen groeien met hun locatie en beter willen worden in hun werk.

Ben jij er ook bij?

Maandag 20 september 2021 | Utrecht Centrum

We halen alles uit de kast om jullie, de locatiebranche, die een heftige tijd kent, te inspireren, motiveren en enthousiasmeren zodat iedereen vol energie en positieve zin met praktische kennis en een extra duwtje in de rug, weer mooie meetings gaat faciliteren.

Voor wat extra inspiratie en beweging in het programma wisselen we drie keer van locatie. Een congres in de stad zou je het kunnen noemen. In de middag volg je een netwerkroute die je naar je keuzeworkshop en betreffende locatie leidt. 

Kies jij voor: content, commercieel, contact of creatief?

Verder hebben we in de ochtend weer meetingplanners op het podium en volgen we een masterclass van Floortje Lopes over hoe je met branding van je locatie het verschil maakt. Bij de eindlocatie leer je in een eye-opener interview meer over toegankelijkheid van je locatie van een ervaringsdeskundige (en ook hoe dit geld oplevert). En vervolgens wordt de hele dag samengevat in een improvisatie comedy show.

Kom lekker met de trein en blijf gezellige nabordelen. Wie weet spot en shop je daar ook nog een interessant product bij onze sponsorstands.

Zie ik je dan? Tot 26 augustus 2021 koop je een early bird ticket (zolang de voorraad strekt). 

Groetjes,

Linda

Reviews

Maarten Geurtse
Maarten Geurtse- Eenhoorn Amersfoort (2018)
Lees verder
Het eerste Locatiecongres. Wat kon ik verwachten, ik had eigenlijk geen idee. Maar wat was het tof! Met alleen maar gelijkgestemden een hele dag doorbrengen, het was echt heel leuk. Niet alleen daarom maar ook omdat het tot in de puntjes was verzorgd.
Jacintha Ruppert-Koenders
Jacintha Ruppert-Koenders - Meetables (2018)
Lees verder
Het Locatiecongres, was er een om niet te vergeten. Top georganiseerd. Gevarieerd programma, goed opgezet, prachtige locatie, leuk om collega's te ontmoeten. Petje af voor Linda, wat een lef om dit te doen.
Birgit van der Woning
Birgit van der Woning- Kameryck (2018)
Lees verder
Het locatiecongres is één van de leukere congressen waar ik ben geweest de afgelopen jaren. Uiteraard heeft zowel de locatie als het weer daaraan bijgedragen, maar ik was vooral erg enthousiast over het programma.
Samantha van Londen
Samantha van Londen- Grytte (2018)
Lees verder
De sfeer op het congres was erg prettig, veel ruimte om elkaar te leren kennen, kennis op te doen en op een verassende locatie. Daarom zijn wij ook met het hele team gegaan om te zorgen dat iedereen zijn kennis kon op doen en dat ook weer in het werk kan gebruiken.
Bart Huisinga
Bart Huisinga- Bartmanzboot (2018)
Lees verder
Tijdens het Locatiecongres is het vooral erg leuk om branchegenoten te ontmoeten en met hen ervaringen en ideeën uit te wisselen. En met de organisatie in Linda’s handen is het altijd sowieso een succes!
Previous
Next

Recente artikelen

Instagram Locatiecongres

HET LOCATIECONGRES GAAT NIET DOOR • Ondanks alle inzet is het Locatiecongres 2021 geannuleerd. De reden heeft echter ook iets moois: locaties kunnen personeel niet missen vanwege drukte in de agenda.  Misschien had je het persbericht al ergens voorbij zien komen? Zo niet lees hieronder verder.  “Linda Kerkhoven initiatiefnemer van het kennisevent voor locatiehouders en medewerkers vertelt waarom ze ruim drie weken voor het event al de knoop doorhakte om te annuleren. “Omdat de kaartverkoop tegenviel bedacht ik dat dat meerdere oorzaken zou kunnen hebben maar helemaal zeker wist ik het natuurlijk niet. Ik besloot met de billen bloot te gaan en deelde onder mijn directe netwerk dat een persoonlijke uitnodiging had ontvangen de status van de inschrijvingen. Niet als een smeekbede om een kaartje te kopen maar vooral om inzicht te krijgen.  Er is een logische verklaring. Kleine locatiehouders zetten door onderbezetting liever geen kruis in de agenda. Ze lopen dan omzet mis en maken ook nog eens extra kosten voor het kopen van een kaartje. Bij grotere locaties is de spoeling aan personeel dun en omdat de aanvragen toenemen kunnen ze eigenlijk geen personeelskrachten missen. Natuurlijk waren er ook reacties zoals de budgetten zijn bevroren of er is geen geld, maar dat waren er gelukkig slechts enkelen.”  “Een nieuwe datum prikken wordt weer koffiedik kijken. Iedereen is een beetje dolende op dit moment. Het programma staat als een huis dus in principe is het copy-paste naar 2022.”  #locatiecongres #eventsnl #events #locaties #congreslocatie #eventlocatie #vergaderlocatie
EEN ANDERE LADING • De locatiemarkt kent op zijn zachtst gezegd een roerige tijd. Locaties staan al anderhalf jaar in de overlevingsmodus. Ondernemen in deze tijd is, zeker in direct geraakte branches, vergelijkbaar met het bedrijven van topsport. Naast een ultieme krachtinspanning in creativiteit en flexibiliteit is het, naast het uithoudingsvermogen, ook mentaal gezien een uitdaging om de moed erin te houden en de weg naar het podium – in sommige gevallen letterlijk en figuurlijk – niet uit het oog te verliezen.  Een andere lading
De tweede editie van het Locatiecongres, een congres voor locatiehouders en medewerkers, stond al langer op de planning. Maar ook dit event verschoof steeds weer naar de wish- in plaats van naar de to-do-list.  Totdat het doel van dit event een net wat andere lading kreeg. Linda Kerkhoven, initiatiefnemer vertelt. “Ik kreeg steeds meer het gevoel dat ik iets moest bijdragen ter ondersteuning van locatiehouders en medewerkers. Als we het Locatiecongres aan het begin van het nieuwe meetingseizoen – het lijkt er nog steeds op dat dit dit najaar is – kunnen laten plaatsvinden dan brengt het vast frisse inspiratie, praktische kennis en hopelijk ook een positieve mindset.”  Een win-win-win opzet
Met een enthousiast team is er hard gewerkt aan een verrassend maar ook praktisch programma met veel toegevoegde waarde voor deze doelgroep.  Dit congres vindt plaats op maar liefst vijf verschillende locaties in de stad Utrecht. Startlocatie is Tivoli Vredenburg terwijl het event eindigt bij Kinepolis Jaarbeurs. Beide op loopafstand van het Centraal Station Utrecht zodat het event goed bereikbaar is voor locaties uit heel Nederland. De vier verschillende kennisworkshops vinden plaats op weer drie andere inspiratielocaties in de stad.  “Die live binnenkijker zorgt net voor dat beetje extra inspiratie en de reis ernaar toe helpt in het onderling contact maken. Daarnaast weten we inmiddels allemaal wel wat beweging doet met je hersenen. Dus een win-win-win met deze opzet”, aldus Linda.  Meer info: www.Locatiecongres.nl (link in bio)
BLOG VAN EEN BRANCHECOLLEGA • Robert Spakman van @meetingreview schreef een leuke blog. Een stukje uitgelicht:  “Het is alweer vier jaar geleden dat Linda Kerkhoven, eigenaar van @lindaoplocatie en ik gezamenlijk in de auto zaten op weg naar een netwerkevent. We praten samen graag over de vergader- en evenementenbranche: zaken die ons opvallen, over ontwikkelingen en mogelijke verbeteringen.  Linda zei ineens: “Een locatiecongres, zou dat niet iets zijn om te organiseren? Een congres specifiek op locatiehouders en – medewerkers gericht. Volgens mij is daar wel behoefte aan”. Ze vervolgde: “Een netwerkevent, maar waar je ook volop kennis kan opdoen én delen”. Ik werd direct enthousiast en we fantaseerden erop los hoe dat eruit moest komen te zien. Linda, ook steeds enthousiaster, tegen mij: “Ik ga direct kijken of de domeinnaam locatiecongres.nl nog vrij is.” En voordat we de auto parkeerden was de domeinnaam vastgelegd.   Maandag 20 september 2021 vindt de tweede editie plaats in de stad Utrecht. Na de zeer succesvolle eerste editie in 2018 is een uitgebreide eventcanvas-sessie gehouden om tot een verbeterde versie van het eerste congres te komen. Door corona een jaar later dan gepland. Linda staat voor creativiteit, inspiratie en positiviteit en dat zie je terug in het programma.  Linda: “Mensen zijn veel productiever als ze bewegen maar ook contact maken gaat makkelijker als je samen iets doet”. Daarom is het programma op meerdere inspirerende locaties in hartje Utrecht”.  Linda en ik hebben het nog regelmatig over dat gesprek in de auto. Beiden geloven we in een goede samenwerking en dat wanneer je kan delen, je ook kan vermenigvuldigen. Zo zijn we ook met MeetingReview als partner nauw betrokken bij de organisatie van het @locatiecongres . Zo’n samenwerking is goud waard. We versterken en leren van elkaar, maar sparren ook over knelpunten en bespreken nieuwe ideeën. Het locatiecongres op maandag 20 september wordt zo’n dag dat locatiehouders en locatiemedewerkers uit het hele land elkaar kunnen ontmoeten waar ze van elkaar kunnen leren en waar ze nieuwe ideeën op kunnen doen.
KICK-START VOOR LOCATIES • Het is en was een pittige periode voor locatiehouders & medewerkers. Als verbinder en inspirator in deze branche wilde @lindaoplocatie iets doen. Een event organiseren voor deze specifieke groep branchecollega's.  Niet gewoon voor de lol maar echt een waardevolle dag bieden. Lees in de gastblog op Eventinspiration meer over haar beweegredenen en waarom de aanpak van dit event anders is dan 'normaal’.  Copy & paste de url of klik op de link in bio: https://www.eventinspiration.nl/locatiecongres-is-de-kick-start-voor-locaties/  #locatiecongres #vergaderlocatie #hotel #congreslocatie #eventlocatie #buitenlocatie #inspiratielocatie #theaterlocatie #museumlocatie #landelijkelocatie #events #eventprofsnl #locaties #utrecht