Heb jij al LOL gehad vandaag?

Linda op Locatie

Linda adviseert locaties in de breedste zin van het woord. Locatiehouders en medewerkers neemt zij mee in de wereld en denkwijze van de zakelijke boeker. Van creatieve ideeën tot praktisch advies waarbij de unieke en onderscheidende factor van jouw locatie uitgangspunt is. Haar locatiescan, sparringsessies, uitgewerkte plannen, trainingen, netwerkbijeenkomsten en concepten beschikken over een hoog creatief, praktisch en no-nonsense karakter. 

Het concept is het hart van je locatie, dat moet kloppen.

Nieuwe locaties

Van locatie naar meeting venue

Beschik je over een locatie, bijvoorbeeld een; boerderij, schuur, zolder, fabriek, golfbaan, boot, kookschool, restaurant, atelier, hotel, bed & breakfast of iets anders? Heb je er dan wel eens aan gedacht om ruimte in je locatie aan te bieden voor de zakelijke markt? Denk aan vergaderingen, evenementen, brainstormsessies, congressen, trainingen, teambuildingsdagen of workshops.

Ik neem je graag mee in de belevingswereld van de boeker. Waar moet jouw ruimte praktisch aan voldoen? Hoe maak je de vertaalslag van locatie naar concept? Hoe word je zichtbaar onder boekers? Maar het centrale vraagstuk is vooral: Hoe maak je het verschil in de markt. Wat is jouw onderscheidende factor? Ik denk graag met jou mee om ruimte te bieden en te maken in de zakelijke locatiewereld.

Bestaande locaties

Van meeting venue naar totaal concept

Hoe maak jij echt het verschil in het aanbod van vergader- en evenementenlocaties? Beschik jij over een locatie maar ook over een concept? Zoals je wellicht weet zijn boekers van locaties op zoek naar een compleet en passend aanbod en laten zij zich graag verrassen en inspireren. Immers, waarom zochten zij anders naar een externe locatie voor hun meeting.

Wat is jouw passie? Waar word jij blij van als locatie eigenaar? Wat voel je als je de locatie binnenstapt? Wie is jouw droomboeker? Wat biedt jouw locatie wat je nergens anders vindt? Precies dat, zou ik graag met jou onder een vergrootglas willen leggen. Samen met jou brainstormen om jouw unieke factor, meer zichtbaar te maken. Zichtbaar in je online teksten op je website, advertenties en social media en voelbaar offline. Voelbaar in de styling, gastvrijheid, het eten en drinken en het aanbod van aanvullende diensten.

Reviews

Anne-Marie Vos
Anne-Marie VosHet Zendstation (2021)
Lees verder
Kennis van zaken, creatief denken, afspraak is afspraak, hoge kwaliteit en een bak aan enthousiasme en energie. Dat is wat je krijgt als je Linda vraagt om mee te denken op de uitdagingen die je als locatie hebt.
Annemarie van den Hoven
Annemarie van den HovenBuitenhuis Buren (2020)
Lees verder
De dag met Linda was super. Omdat ze een heel gezellig en intelligent mens is én omdat ik van het resultaat nog elke dag de vruchten pluk: ik heb veel meer focus, weet waar ik naartoe werk, en durf het – en nu gefundeerd – op mijn eigen manier te doen.
Jeroen van de Kraats
Jeroen van de KraatsKompastoren (2022)
Lees verder
Linda heeft ons geweldig geholpen bij de conceptontwikkeling van de Kompastoren en het instapklaar maken van de vergaderruimte in de Torenkamer. Linda is heel creatief en komt met verrassende ideeën. Ze kent de vergaderbranche van binnen en van buiten.
Janneke Pieterson
Janneke PietersonSportkeuken (2020)
Lees verder
Zeer nuttige en leuke middag gehad met Linda. Ik was op zoek naar iemand die mij de ins en outs kon vertellen over het verhuren van een leuke ruimte die anders is dan andere locaties. Linda is een gezellige, directe en oprechte dame waar je wat aan hebt.
Samira Salman
Samira SalmanEventGoodies (2019)
Lees verder
Linda is een geweldige vrouw om mee samen te werken (al voelt werken met haar niet als werken), om mee te sparren en om van te leren. Ze is ontzettend creatief, flexibel en durft af te wijken van de gebaande paden.
Previous
Next

Quickscan op locatie

Tijdens de quickscan bezichtig ik de locatie en/of je deelt jouw plannen met mij. Tijdens deze afspraak beantwoord ik al je vragen en informeer ik jou over mogelijkheden en kansen in de zakelijke markt. Verder deel ik praktische en creatieve ideeën en breng ik je naar behoefte in contact met aanbieders van productleveranciers voor locaties. Voor nieuwe locaties is dit een prachtige kapstok voor verdere ontwikkeling. Voor bestaande vergaderlocaties die ‘er meer uit willen halen’ heeft de quickscan een verfrissend effect. Het dient veelal als uitgangspunt voor verbetering en vernieuwing op verschillende vlakken.

Kosten 399 Euro ex btw (duurt ongeveer 4 uur)

Magazine moodboard

De quickscan of sparringsessie kan uitgewerkt worden in een magazine moodboard. Hierdoor gaan jouw plannen echt leven en heb je alle praktische informatie evenals de sfeerbeleving uitgewerkt op tafel liggen. Het magazine moodboard is een product op maat en een uniek uitgewerkt concept dat past bij jouw locatie en wensen. Tijdens de quickscan kan Linda voorbeelden laten zien van eerder gerealiseerde magazines.

Vanaf 2499 Euro ex btw

Eyecatchermuur & stylingtips

Kan jouw locatie wel een eyecatcher gebruiken? Bijvoorbeeld een muur of hoek in je locatie die de aandacht trekt maar ook zorgt voor een unieke passende sfeer in de ruimte. Sfeer en beleving creëer je wat mij betreft door persoonlijke of unieke items toe te voegen die jouw concept versterken. Een totaalbeeld: denk aan een bepaalde kleur of afbeelding op de muur, met daarvoor één of meerdere meubelstukken en andere items die de beleving versterken. Hierdoor wordt de ruimte uniek en onderscheidend. Linda bedenkt de styling ideeën in samenwerking met een stylist en desgewenst wordt dit idee ook praktisch voor je uitgevoerd.

Kostenindicatie vanaf 999 Euro

Content ideeën circuit

Vind jij het ook zo lastig om ideeën te bedenken voor je social media, blog of vlog? Boek samen met je team het ‘content circuit’. Linda vertelt eerst iets over de succesfactoren van social media. Eigenlijk moet iedere post die je maakt voldoen aan minimaal één succesfactor. Daarna doorloop je het circuit en bedenk je ideeën. De beste ideeën worden tijdens de sessie besproken. Na deze strategiesessie heb je voor een jaar tot twee jaar ideeën op de plank liggen. Linda werkt de ideeën naar aanleiding van de sessie uit zodat ze niet verloren gaan.

Kostenindicatie: 799 Euro voor de strategiesessie (max 4 uur, deelname door max 5 pers). Zal ik de ideeën ook voor je uitwerken? Dan kost dit 399 Euro.

Vanuit Linda’s eigen ervaring als boeker maar ook als bedrijfsleider van een vergaderlocatie weet ze hoe belangrijk bezichtigingen op locatie zijn. Op het moment dat je op een locatie bent geweest en dit een positieve ervaring was, zit zo’n locatie op je netvlies. Daardoor zal een locatie sneller oppoppen bij een passende zoekopdracht.

Linda bedacht de Locatietour als inspiratie-event voor (gescreende) eventmanagers en meetingplanners (40-50 pers) waarbij op één dag verschillende locaties (5 tot 10) worden bezocht. Het programma wordt met veel zorg samengesteld zodat het voor de eventmanager echt de moeite waard is om vrij voor te plannen. Samen met de locatie bedenkt Linda in welke vorm de presentatie, het locatiebezoek, goed uit de verf komt. De unieke onderscheidende factor is daarin leidend en daardoor ontstaat er vanzelf ‘ruimte’ voor de (presentatie van de) andere locaties.

Voor de locaties is de Locatietour een marketingcampagne van ongeveer acht weken.

Vier weken voor het event start de promotie en het uitnodigingentraject. Op de dag zelf is er een mediateam aanwezig dat zorgt voor verslag in woord en beeld. Filmmakers, fotograaf, social media redacteur en verslaggevers uit de branche. In de weken erna verschijnt al het beeldmateriaal en wordt er op social media veel geliked en gedeeld waardoor er ook indirecte boekingen voortkomen uit dit event.

Dit event wordt veelal in samenwerking met regio- of stadspromotors georganiseerd zodat kosten breder worden gedragen en er ook focus is op een bepaald gebied. Kosten voor deelname van een locatie is afhankelijk van de investering van de regio- of stadspromotor, het aantal locaties dat meedoet en de grootte van een locatie. Dit varieert van 500 tot 1999 Euro.

Met Linda op Locatietour is de online variant op de live editie. Omdat er maximaal vier live Locatietours per jaar worden georganiseerd bedacht Linda de online variant.

Dit concept is een prachtig product dat toegankelijk is voor alle locaties die meer zichtbaar willen worden onder een boekersnetwerk.

Het marketingeffect voorziet in een korte en lange termijn omdat de presentatie zichtbaar blijft op de website van Linda op Locatie onder Locatietour. Daarnaast draagt het artikel in de media en de vermelding op de verschillende social media kanalen van Locatietour, bij aan google vindbaarheid.

Een andere tijd vraagt om andere aanpak. Dit concept zorgt voor positief, verfrissend en inspiratievolle content in de branche.

Kostenindicatie 600 – 799 Euro per locatie . Inclusief vermelding in de compilatiefilm, vermelding in een artikel op een mediaplatform, eigen filmpje rechtenvrij beschikbaar, vermelding op de website en social media van de Locatietour.

Lijkt het je leuk en interessant om andere locatiehouders en medewerkers te ontmoeten? Doe dan eens mee met een training of koop een ticket voor het Locatiecongres. Wil je liever in contact komen met een boekersnetwerk? Doe dan mee met de Locatietour of bereik die doelgroep online via de online editie.

Wil je laagdrempelig netwerken met branchegenoten – locaties, boekers en productleveranciers in de breedste zin van het woord – uit de locatie- en eventbranche? Schrijf je dan in voor de bijeenkomsten van Ongewoonleukpunt. Een initiatief van Mariska Jacobi en Linda Kerkhoven dat wordt geïnitieerd zodat het weer mogelijk is om in groepsverband (on)gewoon leuke dingen te doen. Volg @ongewoonleukpunt op Instagram en LinkedIn.

Instagram Linda op Locatie

EETBAAR BLOEMPOTJE • Deze bloempotjes zien er niet alleen leuk uit maar zijn ook super lekker!  En het leuke is…. ze zijn volledig eetbaar zelfs het lepeltje.  De binnenkant was gevuld met chocolade mousse en een crunch en de bloempot was van chocolade en het lepeltje… geen idee maar wel handig om die als laatste op te eten ;))  En wat is jouw favoriete lekkernij op jouw locatie? Waar verras jij je gasten mee? En worden er dan ook zoveel foto’s van gemaakt? Deze zag ik meerdere keren langskomen op Insta.  Een heerlijke verrassing bij het kopje thee op @landgoeddehorst tijdens de @locatietour Outdoor op de Utrechtse Heuvelrug.  #lekkernij #bloempotje #chocolade #instafood #chocolade #nowaste #locatie #bijdekoffie #bijdethee #congreslocatie #vergaderlocatie #lindaoplocatie #locatietour #opdeheuvelrug #utrechtregion
DROOGVALLEN OP HET WAD • “Noem het de magie van het gezelschap, zorgen die verdwijnen in de wind of gewoon het feit dat je op zee nergens naartoe kan, maar één ding was duidelijk; tijdens een tocht op zee is er volop verbinding ín ontspanning. Het alledaagse is achtergelaten op de kade en met open blik kijk je naar dat wat komt. En dat was het wad.  Dit was het moment waaraan Expeditie Droogvallen haar naam te danken heeft. Droogvallen is het moment waarop de boot door eb land raakt en daarop vast blijft liggen. Je vertrektijd wordt bepaald door de natuur, als het water weer hoog genoeg staat om het schip mee te voeren. “  Een uitgebreid verslag van deze Voorbeeld Expeditie Friesland kun je nu lezen op @eventinspiration.nl en het programma is ook te vinden op de website van @meet_in_friesland Direct voor jou te boeken bij de genoemde partners of om elementen uit te kopiëren en plakken voor jouw volgende teamuitje, training of incentive.  Bij het bedenken van de voorbeeldprogramma’s zei @hulyvonne het al. Dit is echt een unieke belevenis die je alleen op het wad kunt ervaren. Het was een weekend om nooit meer te vergeten. ❤️  #terschelling #meetingriesland #waddeneilanden #hetwad #bedrijfsuitje #teambuilding #teamtraining #incentive #events #eventprofsnl #reisprofs #droogvallen #zeilen #lindaoplocatie in #friesland #frieslân
UNIEKE EVENTPROGRAMMA’S OM TE KOPIËREN EN PLAKKEN • Als event- of meeting organizer ben je altijd op zoek naar originele programma’s die verrassen en inspireren. Een programma met een ‘wow wat was dat bijzonder’ karakter. Die zoektocht is een tijdrovende klus en laat dat nou precies iets zijn wat jij niet hebt.  En dus zochten Yvonne Hulleman en ik een oplossing voor dit probleem en staken de koppen bij elkaar voor een creatieve brainstorm in Leeuwarden (inmiddels alweer bijna een jaar geleden).  Na heel wat verfijnuurtjes en keihard achter de schermen productiewerk van team @meet_in_friesland zijn de eerste vier ‘Voorbeeld Expedities Friesland’ geboren!  Maar zoals dat gaat met nieuwe producten moet er natuurlijk ook getest worden. En dat hebben we gedaan met ervaren event- en incentive professionals.  We hoopten natuurlijk op een ‘wow, wat was dat bijzonder’ ervaring en die reacties kregen we!  Bekijk de film van de Voorbeeld Expeditie Vlieland en droom mee over voeten in het zachte zand, zon op je wangen en vliegers dansend in de wind. Vlieland. Een  plek waar de natuur het tempo bepaalt. Eilanders leven van, met, en voor de natuur. Dat betekent veel aandacht voor lokale producten en de ambitie om zelfvoorzienend te zijn. Expeditie Vlieland biedt je team alle ingrediënten voor een verrassend programma: rust, ruimte, oog voor de natuur en lokale streekproducten.  In positieve zin zijn we dus op zoek naar copy cats die deze programma’s introduceren bij hun opdrachtgevers of werkgever.  ➡️ Kopiëren en plakken van het Vlieland programma kan via de website van Meet in Friesland (doorklikken naar voorbeeldprogramma’s). Direct schakelen over de expeditie Vlieland kan met @bureau_vlieland  Veel plezier met kopiëren en plakken 😺❤️✔️  Video: @mitchdepon  #friesland #events #inventive #vlieland #evenement #bedrijfsuitje #eventprofs #eventmanager #eventbureau #eventprofsnl #reizen #waddeneilanden #meetinfriesland #merkfryslan