Heb jij al LOL gehad vandaag?

Linda op Locatie

Linda adviseert locaties in de breedste zin van het woord. Locatiehouders en medewerkers neemt zij mee in de wereld en denkwijze van de zakelijke boeker. Van creatieve ideeën tot praktisch advies waarbij de unieke en onderscheidende factor van jouw locatie uitgangspunt is. Haar locatiescan, sparringsessies, uitgewerkte plannen, trainingen, netwerkbijeenkomsten en concepten beschikken over een hoog creatief, praktisch en no-nonsense karakter. 

Het concept is het hart van je locatie, dat moet kloppen.

Nieuwe locaties

Van locatie naar meeting venue

Beschik je over een locatie, bijvoorbeeld een; boerderij, schuur, zolder, fabriek, golfbaan, boot, kookschool, restaurant, atelier, hotel, bed & breakfast of iets anders? Heb je er dan wel eens aan gedacht om ruimte in je locatie aan te bieden voor de zakelijke markt? Denk aan vergaderingen, evenementen, brainstormsessies, congressen, trainingen, teambuildingsdagen of workshops.

Ik neem je graag mee in de belevingswereld van de boeker. Waar moet jouw ruimte praktisch aan voldoen? Hoe maak je de vertaalslag van locatie naar concept? Hoe word je zichtbaar onder boekers? Maar het centrale vraagstuk is vooral: Hoe maak je het verschil in de markt. Wat is jouw onderscheidende factor? Ik denk graag met jou mee om ruimte te bieden en te maken in de zakelijke locatiewereld.

Bestaande locaties

Van meeting venue naar totaal concept

Hoe maak jij echt het verschil in het aanbod van vergader- en evenementenlocaties? Beschik jij over een locatie maar ook over een concept? Zoals je wellicht weet zijn boekers van locaties op zoek naar een compleet en passend aanbod en laten zij zich graag verrassen en inspireren. Immers, waarom zochten zij anders naar een externe locatie voor hun meeting.

Wat is jouw passie? Waar word jij blij van als locatie eigenaar? Wat voel je als je de locatie binnenstapt? Wie is jouw droomboeker? Wat biedt jouw locatie wat je nergens anders vindt? Precies dat, zou ik graag met jou onder een vergrootglas willen leggen. Samen met jou brainstormen om jouw unieke factor, meer zichtbaar te maken. Zichtbaar in je online teksten op je website, advertenties en social media en voelbaar offline. Voelbaar in de styling, gastvrijheid, het eten en drinken en het aanbod van aanvullende diensten.

Reviews

Anne-Marie Vos
Anne-Marie VosHet Zendstation (2021)
Lees verder
Kennis van zaken, creatief denken, afspraak is afspraak, hoge kwaliteit en een bak aan enthousiasme en energie. Dat is wat je krijgt als je Linda vraagt om mee te denken op de uitdagingen die je als locatie hebt.
Annemarie van den Hoven
Annemarie van den HovenBuitenhuis Buren (2020)
Lees verder
De dag met Linda was super. Omdat ze een heel gezellig en intelligent mens is én omdat ik van het resultaat nog elke dag de vruchten pluk: ik heb veel meer focus, weet waar ik naartoe werk, en durf het – en nu gefundeerd – op mijn eigen manier te doen.
Jeroen van de Kraats
Jeroen van de KraatsKompastoren (2022)
Lees verder
Linda heeft ons geweldig geholpen bij de conceptontwikkeling van de Kompastoren en het instapklaar maken van de vergaderruimte in de Torenkamer. Linda is heel creatief en komt met verrassende ideeën. Ze kent de vergaderbranche van binnen en van buiten.
Janneke Pieterson
Janneke PietersonSportkeuken (2020)
Lees verder
Zeer nuttige en leuke middag gehad met Linda. Ik was op zoek naar iemand die mij de ins en outs kon vertellen over het verhuren van een leuke ruimte die anders is dan andere locaties. Linda is een gezellige, directe en oprechte dame waar je wat aan hebt.
Marjan van der Vaart
Marjan van der VaartBoerinUtrecht (2024)
Lees verder
Linda heeft middels een locatiescan heel veel informatie en tips gegeven . Haar enthousiasme werkt aanstekelijk. Ze neemt de tijd om mee te denken, geeft haar eerlijke mening en komt met vernieuwende ideeën.
Vorige
Volgende

Quickscan op locatie

Tijdens de quickscan bezichtig ik de locatie en/of je deelt jouw plannen met mij. Tijdens deze afspraak beantwoord ik al je vragen en informeer ik jou over mogelijkheden en kansen in de zakelijke markt. Verder deel ik praktische en creatieve ideeën en breng ik je naar behoefte in contact met aanbieders van productleveranciers voor locaties. Voor nieuwe locaties is dit een prachtige kapstok voor verdere ontwikkeling. Voor bestaande vergaderlocaties die ‘er meer uit willen halen’ heeft de quickscan een verfrissend effect. Het dient veelal als uitgangspunt voor verbetering en vernieuwing op verschillende vlakken.

Kosten 495 Euro ex btw (duurt ongeveer 4 uur)

Magazine moodboard

De quickscan of sparringsessie kan uitgewerkt worden in een magazine moodboard. Hierdoor gaan jouw plannen echt leven en heb je alle praktische informatie evenals de sfeerbeleving uitgewerkt op tafel liggen. Het magazine moodboard is een product op maat en een uniek uitgewerkt concept dat past bij jouw locatie en wensen. Tijdens de quickscan kan Linda voorbeelden laten zien van eerder gerealiseerde magazines.

Vanaf 2499 Euro ex btw

Eyecatchermuur & stylingtips

Kan jouw locatie wel een eyecatcher gebruiken? Bijvoorbeeld een muur of hoek in je locatie die de aandacht trekt maar ook zorgt voor een unieke passende sfeer in de ruimte. Sfeer en beleving creëer je wat mij betreft door persoonlijke of unieke items toe te voegen die jouw concept versterken. Een totaalbeeld: denk aan een bepaalde kleur of afbeelding op de muur, met daarvoor één of meerdere meubelstukken en andere items die de beleving versterken. Hierdoor wordt de ruimte uniek en onderscheidend. Linda bedenkt de styling ideeën in samenwerking met een stylist en desgewenst wordt dit idee ook praktisch voor je uitgevoerd.

Kostenindicatie vanaf 999 Euro

Content ideeën circuit

Vind jij het ook zo lastig om ideeën te bedenken voor je social media, blog of vlog? Boek samen met je team het ‘content circuit’. Linda vertelt eerst iets over de succesfactoren van social media. Eigenlijk moet iedere post die je maakt voldoen aan minimaal één succesfactor. Daarna doorloop je het circuit en bedenk je ideeën. De beste ideeën worden tijdens de sessie besproken. Na deze strategiesessie heb je voor een jaar tot twee jaar ideeën op de plank liggen. Linda werkt de ideeën naar aanleiding van de sessie uit zodat ze niet verloren gaan.

Kostenindicatie: 799 Euro voor de strategiesessie (max 4 uur, deelname door max 5 pers). Zal ik de ideeën ook voor je uitwerken? Dan kost dit 399 Euro.

Vanuit Linda’s eigen ervaring als boeker maar ook als bedrijfsleider van een vergaderlocatie weet ze hoe belangrijk bezichtigingen op locatie zijn. Op het moment dat je op een locatie bent geweest en dit een positieve ervaring was, zit zo’n locatie op je netvlies. Daardoor zal een locatie sneller oppoppen bij een passende zoekopdracht.

Linda bedacht de Locatietour als inspiratie-event voor (gescreende) eventmanagers en meetingplanners (40-50 pers) waarbij op één dag verschillende locaties (5 tot 10) worden bezocht. Het programma wordt met veel zorg samengesteld zodat het voor de eventmanager echt de moeite waard is om vrij voor te plannen. Samen met de locatie bedenkt Linda in welke vorm de presentatie, het locatiebezoek, goed uit de verf komt. De unieke onderscheidende factor is daarin leidend en daardoor ontstaat er vanzelf ‘ruimte’ voor de (presentatie van de) andere locaties.

Voor de locaties is de Locatietour een marketingcampagne van ongeveer acht weken.

Vier weken voor het event start de promotie en het uitnodigingentraject. Op de dag zelf is er een mediateam aanwezig dat zorgt voor verslag in woord en beeld. Filmmakers, fotograaf, social media redacteur en verslaggevers uit de branche. In de weken erna verschijnt al het beeldmateriaal en wordt er op social media veel geliked en gedeeld waardoor er ook indirecte boekingen voortkomen uit dit event.

Dit event wordt veelal in samenwerking met regio- of stadspromotors georganiseerd zodat kosten breder worden gedragen en er ook focus is op een bepaald gebied. Kosten voor deelname van een locatie is afhankelijk van de investering van de regio- of stadspromotor, het aantal locaties dat meedoet en de grootte van een locatie. Dit varieert van 500 tot 1999 Euro.

Met Linda op Locatietour is de online variant op de live editie. Omdat er maximaal vier live Locatietours per jaar worden georganiseerd bedacht Linda de online variant.

Dit concept is een prachtig product dat toegankelijk is voor alle locaties die meer zichtbaar willen worden onder een boekersnetwerk.

Het marketingeffect voorziet in een korte en lange termijn omdat de presentatie zichtbaar blijft op de website van Linda op Locatie onder Locatietour. Daarnaast draagt het artikel in de media en de vermelding op de verschillende social media kanalen van Locatietour, bij aan google vindbaarheid.

Een andere tijd vraagt om andere aanpak. Dit concept zorgt voor positief, verfrissend en inspiratievolle content in de branche.

Kostenindicatie 995 Euro per locatie . Inclusief vermelding in de compilatiefilm, vermelding in een artikel op een mediaplatform, eigen filmpje rechtenvrij beschikbaar, vermelding op de website en social media van de Locatietour.

Lijkt het je leuk en interessant om andere locatiehouders en medewerkers te ontmoeten? Doe dan eens mee met een training of koop een ticket voor het Locatiecongres. Wil je liever in contact komen met een boekersnetwerk? Doe dan mee met de Locatietour of bereik die doelgroep online via de online editie.

Wil je laagdrempelig netwerken met branchegenoten – locaties, boekers en productleveranciers in de breedste zin van het woord – uit de locatie- en eventbranche? Schrijf je dan in voor de netwerkbijeenkomsten van Netwerken met LOL. Volg @netwerkenmetlol op Instagram en LinkedIn.

Instagram Linda op Locatie

PLANT NIET EROP MAAR ERIN • Gisteren dagje locaties bezoeken in de regio Zwolle ter voorbereiding op de @locatietour Zwolle. En dan keer ik huiswaarts met een telefoon vol met inspiratiefoto’s.  Deze #stylingtip wil ik even met jullie delen.  💡🌿 Waarom zou je de plant op het kastje zetten als die er ook in kan? Leuk bedacht!  In de la lalalalalaaaaa. Love-it 💚  #lindaoplocatie #zwolle #hotel #vergaderlocatie #congreslocatie #eventlocatie #plant #instaflower #interieur #styling #stylingtips #locatiestyling
UTRECHT STAD VERRAST MET VEELZIJDIGE EN VITALE LOCATIETOUR • We bezochten een: watertoren, oud klooster, stadskasteel, historisch pesthuis, een 17e eeuws pand aan de nieuwe gracht, het winterverblijf huis van Belle van Zuylen en een futurische congreslocatie.  De gehele @locatietour werd te voet afgelegd en dat was geen straf met een heerlijk voorjaarszonnetje in het gezicht.  Bekijk de aftermovie dat onderstaand programma in enkele minuten belicht.  1. Inlooplunch bij Media Plaza met warming-up van Olga Commandeur in congreszaal Polar bij @jaarbeurs  2. Een rondleiding van kamer tot kapel in het trendy klooster: @theanthonyutrecht We volgden daar een masterclass van Martine De Vaan en Miriam Weber die de deelnemers aan het WHO-congres vorig jaar in Utrecht letterlijk in beweging brachten.  3. We vervolgden onze wandeltocht in vier groepen met stadsgidsen van Domplein groepsboekingen van Utrecht Marketing en kwamen zo meer te weten over de stad, haar bewoners en intitiatieven.  4. Tijd voor een spelletje? De 10 vergaderruimtes bij de nieuwe locatie Aan de gracht van de @socialimpactfactory_ hebben een speels karakter en dat werd natuurlijk direct uitgetest!  5. Een warm welkom in de sfeervolle lounge bij @quintonhouseutrecht Bij mooi weer gaan de deuren naar de tuin open en dat is wel zo fijn als vergaderbreak. De eerste opties voor meetings werden direct al even gecheckt.  6. Direct om de hoek betraden we de trappen van het historische pand Gasthuis Leeuwenbergh dat in de hoofdzaak gerealiseerd is als filmstudio voor klassieke muziek @concert.lab Daarnaast is het een prachtige veelzijdige meetinglocatie. Wij genoten van een heerlijk diner van huiscateraar @foodfavorsnl en lieten alle zintuigen prikkelen met een muzikale amuse.  7. We eindigden de dag met koffie en een kijkje in de @kunstkamer.utrecht Zij hebben daar onlangs sfeervolle vergaderappartementen, met een loft voor grotere bijeenkomsten, gerealiseerd in stadskasteel Drakenburg.  Samen met het Utrecht Convention Bureau - Utrecht Marketing en het voltallige team, kijk ik @lindaoplocatie terug op een - gezien alle reacties - meer dan geslaagde stadseditie van de Locatietour in Utrecht.
VAN BEWEGING KOMT BEWEGING • De @locatietour Utrecht Stad op 4 maart 2024 gaat de boeken in als de meest vitale stadseditie tot nu toe. Met bijna 20.000 stappen op de teller stapten zo’n 70 eventmanagers en meetingplanners gisteravond op de trein of in de auto.  De dag begon met inlooplunch en warming up met een ‘Utrecht in beweging training’ van Olga Commandeur. Met nog wat laatste tips voor een actieve houding - core aanspannen en kin naar voren - begonnen we met een lach en goede energie aan onze wandeltocht in het voorjaarszonnetje waarbij we samen met het Utrecht Convention Bureau in totaal zeven event- meetinglocaties bezochten.  Wandelen naar en van je vergadering, training, congres is niet alleen gezond voor lijf maar ook voor geest. Uiteindelijk is het doel toch dat jouw event of boodschap beklijft bij jouw gasten.  Binnenkort meer bewegend beeld en uitgebreide verslaglegging van deze bijzonder geslaagde dag. #trotsteam #staytuned
LOCATIETOUR UTRECHT STAD • In één middag en avond bekijk en beleef je zeven event- en meetinglocaties in de stad Utrecht, loop je minimaal 10.000 stappen en kom je op een laagdrempelige manier meer te weten over je branchecollega’s en over de stad.  Na dit event weet je waarom wandelen tijdens een zakelijk event werkt en ook hoe je het praktisch toepast. We belichten een praktijkcase van een congres uit, waarbij beweging en gezondheid hot topic was.  De @locatietour Utrecht stad op maandag 4 maart 2024 start met een inlooplunch en eindigt met een driegangen diner waarbij we de derde gang, het kopje koffie met een kijkje, nuttigen op de eindlocatie.  Schrijf je alleen in als je het volledige programma kunt volgen.  PS: Op dit moment is het alleen nog mogelijk om je te registreren voor de reservelijst. We zijn bezig om nog wat extra plekken te creëren. (Inschrijven via link in bio)  #locatietour #utrecht #utrechtstad #eventprofsnl #meetings #vergadering #congres #event #events #eventmanager #meetingplanner #locaties #vergaderlocatie #eventlocatie #congreslocatie #hotel #lindaoplocatie #lindaoplocatietour