Heb jij al LOL gehad vandaag?

Linda op Locatie

Linda adviseert locaties in de breedste zin van het woord. Locatiehouders en medewerkers neemt zij mee in de wereld en denkwijze van de zakelijke boeker. Van creatieve ideeën tot praktisch advies waarbij de unieke en onderscheidende factor van jouw locatie uitgangspunt is. Haar locatiescan, sparringsessies, uitgewerkte plannen, trainingen, netwerkbijeenkomsten en concepten beschikken over een hoog creatief, praktisch en no-nonsense karakter. 

Het concept is het hart van je locatie, dat moet kloppen.

Nieuwe locaties

Van locatie naar meeting venue

Beschik je over een locatie, bijvoorbeeld een; boerderij, schuur, zolder, fabriek, golfbaan, boot, kookschool, restaurant, atelier, hotel, bed & breakfast of iets anders? Heb je er dan wel eens aan gedacht om ruimte in je locatie aan te bieden voor de zakelijke markt? Denk aan vergaderingen, evenementen, brainstormsessies, congressen, trainingen, teambuildingsdagen of workshops.

Ik neem je graag mee in de belevingswereld van de boeker. Waar moet jouw ruimte praktisch aan voldoen? Hoe maak je de vertaalslag van locatie naar concept? Hoe word je zichtbaar onder boekers? Maar het centrale vraagstuk is vooral: Hoe maak je het verschil in de markt. Wat is jouw onderscheidende factor? Ik denk graag met jou mee om ruimte te bieden en te maken in de zakelijke locatiewereld.

Bestaande locaties

Van meeting venue naar totaal concept

Hoe maak jij echt het verschil in het aanbod van vergader- en evenementenlocaties? Beschik jij over een locatie maar ook over een concept? Zoals je wellicht weet zijn boekers van locaties op zoek naar een compleet en passend aanbod en laten zij zich graag verrassen en inspireren. Immers, waarom zochten zij anders naar een externe locatie voor hun meeting.

Wat is jouw passie? Waar word jij blij van als locatie eigenaar? Wat voel je als je de locatie binnenstapt? Wie is jouw droomboeker? Wat biedt jouw locatie wat je nergens anders vindt? Precies dat, zou ik graag met jou onder een vergrootglas willen leggen. Samen met jou brainstormen om jouw unieke factor, meer zichtbaar te maken. Zichtbaar in je online teksten op je website, advertenties en social media en voelbaar offline. Voelbaar in de styling, gastvrijheid, het eten en drinken en het aanbod van aanvullende diensten.

Reviews

Anne-Marie Vos
Anne-Marie VosHet Zendstation (2021)
Lees verder
Kennis van zaken, creatief denken, afspraak is afspraak, hoge kwaliteit en een bak aan enthousiasme en energie. Dat is wat je krijgt als je Linda vraagt om mee te denken op de uitdagingen die je als locatie hebt.
Annemarie van den Hoven
Annemarie van den HovenBuitenhuis Buren (2020)
Lees verder
De dag met Linda was super. Omdat ze een heel gezellig en intelligent mens is én omdat ik van het resultaat nog elke dag de vruchten pluk: ik heb veel meer focus, weet waar ik naartoe werk, en durf het – en nu gefundeerd – op mijn eigen manier te doen.
Yourick Fokker
Yourick FokkerRaak Ontwikkeling (2021)
Lees verder
Linda helpt mij om mijn ideeën voor toekomstige projecten om te zetten in woord en beeld dat raakt. Vanuit haar expertise denkt ze praktisch mee en vult ze aan waar nodig. Laat je verrassen door haar creatieve input en no-nonsense aanpak.
Janneke Pieterson
Janneke PietersonSportkeuken (2020)
Lees verder
Zeer nuttige en leuke middag gehad met Linda. Ik was op zoek naar iemand die mij de ins en outs kon vertellen over het verhuren van een leuke ruimte die anders is dan andere locaties. Linda is een gezellige, directe en oprechte dame waar je wat aan hebt.
Samira Salman
Samira SalmanEventGoodies (2019)
Lees verder
Linda is een geweldige vrouw om mee samen te werken (al voelt werken met haar niet als werken), om mee te sparren en om van te leren. Ze is ontzettend creatief, flexibel en durft af te wijken van de gebaande paden.
Previous
Next

Quickscan op locatie

Tijdens de quickscan bezichtig ik de locatie en/of je deelt jouw plannen met mij. Tijdens deze afspraak beantwoord ik al je vragen en informeer ik jou over mogelijkheden en kansen in de zakelijke markt. Verder deel ik praktische en creatieve ideeën en breng ik je naar behoefte in contact met aanbieders van productleveranciers voor locaties. Voor nieuwe locaties is dit een prachtige kapstok voor verdere ontwikkeling. Voor bestaande vergaderlocaties die ‘er meer uit willen halen’ heeft de quickscan een verfrissend effect. Het dient veelal als uitgangspunt voor verbetering en vernieuwing op verschillende vlakken.

Kosten 399 Euro ex btw (duurt ongeveer 4 uur)

Magazine moodboard

De quickscan of sparringsessie kan uitgewerkt worden in een magazine moodboard. Hierdoor gaan jouw plannen echt leven en heb je alle praktische informatie evenals de sfeerbeleving uitgewerkt op tafel liggen. Het magazine moodboard is een product op maat en een uniek uitgewerkt concept dat past bij jouw locatie en wensen. Tijdens de quickscan kan Linda voorbeelden laten zien van eerder gerealiseerde magazines.

Vanaf 2499 Euro ex btw

Eyecatchermuur & stylingtips

Kan jouw locatie wel een eyecatcher gebruiken? Bijvoorbeeld een muur of hoek in je locatie die de aandacht trekt maar ook zorgt voor een unieke passende sfeer in de ruimte. Sfeer en beleving creëer je wat mij betreft door persoonlijke of unieke items toe te voegen die jouw concept versterken. Een totaalbeeld: denk aan een bepaalde kleur of afbeelding op de muur, met daarvoor één of meerdere meubelstukken en andere items die de beleving versterken. Hierdoor wordt de ruimte uniek en onderscheidend. Linda bedenkt de styling ideeën in samenwerking met een stylist en desgewenst wordt dit idee ook praktisch voor je uitgevoerd.

Kostenindicatie vanaf 999 Euro

Content ideeën circuit

Vind jij het ook zo lastig om ideeën te bedenken voor je social media, blog of vlog? Boek samen met je team het ‘content circuit’. Linda vertelt eerst iets over de succesfactoren van social media. Eigenlijk moet iedere post die je maakt voldoen aan minimaal één succesfactor. Daarna doorloop je het circuit en bedenk je ideeën. De beste ideeën worden tijdens de sessie besproken. Na deze strategiesessie heb je voor een jaar tot twee jaar ideeën op de plank liggen. Linda werkt de ideeën naar aanleiding van de sessie uit zodat ze niet verloren gaan.

Kostenindicatie: 799 Euro voor de strategiesessie (max 4 uur, deelname door max 5 pers). Zal ik de ideeën ook voor je uitwerken? Dan kost dit 399 Euro.

Vanuit Linda’s eigen ervaring als boeker maar ook als bedrijfsleider van een vergaderlocatie weet ze hoe belangrijk bezichtigingen op locatie zijn. Op het moment dat je op een locatie bent geweest en dit een positieve ervaring was, zit zo’n locatie op je netvlies. Daardoor zal een locatie sneller oppoppen bij een passende zoekopdracht.

Linda bedacht de Locatietour als inspiratie-event voor (gescreende) eventmanagers en meetingplanners (40-50 pers) waarbij op één dag verschillende locaties (5 tot 10) worden bezocht. Het programma wordt met veel zorg samengesteld zodat het voor de eventmanager echt de moeite waard is om vrij voor te plannen. Samen met de locatie bedenkt Linda in welke vorm de presentatie, het locatiebezoek, goed uit de verf komt. De unieke onderscheidende factor is daarin leidend en daardoor ontstaat er vanzelf ‘ruimte’ voor de (presentatie van de) andere locaties.

Voor de locaties is de Locatietour een marketingcampagne van ongeveer acht weken.

Vier weken voor het event start de promotie en het uitnodigingentraject. Op de dag zelf is er een mediateam aanwezig dat zorgt voor verslag in woord en beeld. Filmmakers, fotograaf, social media redacteur en verslaggevers uit de branche. In de weken erna verschijnt al het beeldmateriaal en wordt er op social media veel geliked en gedeeld waardoor er ook indirecte boekingen voortkomen uit dit event.

Dit event wordt veelal in samenwerking met regio- of stadspromotors georganiseerd zodat kosten breder worden gedragen en er ook focus is op een bepaald gebied. Kosten voor deelname van een locatie is afhankelijk van de investering van de regio- of stadspromotor, het aantal locaties dat meedoet en de grootte van een locatie. Dit varieert van 500 tot 1999 Euro.

Met Linda op Locatietour is de online variant op de live editie. Omdat er maximaal vier live Locatietours per jaar worden georganiseerd bedacht Linda de online variant.

Dit concept is een prachtig product dat toegankelijk is voor alle locaties die meer zichtbaar willen worden onder een boekersnetwerk.

Het marketingeffect voorziet in een korte en lange termijn omdat de presentatie zichtbaar blijft op de website van Linda op Locatie onder Locatietour. Daarnaast draagt het artikel in de media en de vermelding op de verschillende social media kanalen van Locatietour, bij aan google vindbaarheid.

Een andere tijd vraagt om andere aanpak. Dit concept zorgt voor positief, verfrissend en inspiratievolle content in de branche.

Kostenindicatie 600 – 799 Euro per locatie . Inclusief vermelding in de compilatiefilm, vermelding in een artikel op een mediaplatform, eigen filmpje rechtenvrij beschikbaar, vermelding op de website en social media van de Locatietour.

Lijkt het je leuk en interessant om andere locatiehouders en medewerkers te ontmoeten? Doe dan eens mee met een training of koop een ticket voor het Locatiecongres. Wil je liever in contact komen met een boekersnetwerk? Doe dan mee met de Locatietour of bereik die doelgroep online via de online editie.

Wil je laagdrempelig netwerken met branchegenoten – locaties, boekers en productleveranciers in de breedste zin van het woord – uit de locatie- en eventbranche? Schrijf je dan in voor de bijeenkomsten van Ongewoonleukpunt. Een initiatief van Mariska Jacobi en Linda Kerkhoven dat wordt geïnitieerd zodat het weer mogelijk is om in groepsverband (on)gewoon leuke dingen te doen. Volg @ongewoonleukpunt op Instagram en LinkedIn.

Instagram Linda op Locatie

AFTERMOVIE DIY • Gisteren beleefde ik weer een heerlijke lol-werkdag.  In samenwerking met @_broerz_films organiseerde ik de training Filmen en monteren met je iphone/smartphone.  Het was perfect weer om lekker buiten te filmen en te lunchen!  Wat ligt deze locatie @hetzendstation toch prachtig midden in het groene hart van Nederland.  Aftermovie: beelden en montage gemaakt door Linda op Locatie zelf (alles op haar iPhone)  Voice-over: John van Rooijen - BroerZ  ➡️ Volgende training: woensdag 14 september 2022 in #Mijdrecht in de @kompastoren  #training #filmtraining #filmenmetjeiphone #workshop #ijsselstein #lopik #lopikerkapel #locaties
FILMEN IN DE BUNKER • Op 11 mei 2022 staat de volgende training Filmen en monteren met je iPhone of smartphone weer op de agenda (dit is de laatste gelegenheid voor de zomer, de volgende is pas weer in september). We zijn weer te gast in @hetzendstation een populaire locatie voor film en series maar je kunt er ook events organiseren.  Wij gaan 11 mei lekker zelf aan de slag en nemen zeker een kijkje in de bunker (een heerlijke kruip door sluip door waar de tijd heeft stil gestaan) en gaan ook buiten filmen.  Je leert in één dag hoe je met je eigen smartphone of iPhone mooie filmbeelden maakt, een boeiend verhaal vertelt en dit zelf monteert (op je telefoon) en uiteindelijk  tot een complete film maakt met tekst en muziek. Ja echt, alles op je telefoon!  De training wordt gegeven door @_broerz_films geassisteerd en georganiseerd door @lindaoplocatie Last-minute aanmelden kan nog. We hebben nog drie plekjes vrij! Meer info vind je op de website lindaoplocatie.nl onder trainingen. Of stuur een DM voor info of om een plekje te reserveren.  #training #workshop #filmtraining #filmenmetjeiphone #filmenmetjesmartphone #eventlocatie #filmlocatie #eventlocatie #vergaderlocatie #filmen #storytelling #contentmarketing #content #contentcreator #socialmedia
OP EEN ROZE WOLK • Je kon er niet omheen (of althans letterlijk wel natuurlijk maar figuurlijk niet) het roze LOL-plein op de beurs @eventsummitnl  Insiders, locaties met wie ik samenwerk en de deelnemers aan de @locatietour eventmanagers en meetingplanners weten inmiddels waar LOL voor staat in de branche. Maar er kwamen ook nog wel wat vragen. Wat is dat eigenlijk LOL?  LOL = Linda op Locatie (of laughing out loud kan ook natuurlijk)  Voor het eerst stonden er achttien kleinschalige locaties op de beurs. En om ze wat meer body te geven, stonden ze samen op het lol-plein. Later meer daarover.  De start van de @locatietour op de beursvloer was dit keer ook vanaf het lol-plein zodat we goed gevonden werden. Joep en Johan van @livecommunicatie namen onze gasten mee langs de verschillende regio’s. En met de koptelefoons op van @silentdj.com_silent_disco bleef iedereen lekker in zijn locatiebubbel en waren de interviews goed te horen. Iedereen kreeg na afloop een unieke lol-tas van @ecogiving  We bezochten: Utrecht, Woerden, Amersfoort, Deventer, Delft, Twente, Friesland en lichtten enkele kleinschalige locaties uit op ons eigen plein.  Met de live locatietour de avond voorafgaand en oude bekenden die even gedag kwamen zeggen, leek het bij de stand wel een reünie en hadden we een constante aanloop. Zo leuk om iedereen weer te zien en te spreken!!  En jij? Heb jij LOL gehad op de beurs?  #lol #lindaoplocatie #salesondemand #beurs #eventsummit #locatiemarketing #vergaderlocaties #locatietour #locatietouropdebeursvloer
LIEVE …. • Vandaag begin ik in een nieuw notitieboekje, heerlijk daar word ik altijd blij van. Eigenlijk was die voor de notities op de beurs. Maar je begrijpt… niet opengeslagen.  Maar nu vanochtend in het zonnetje even wat notities maken en dingen op een rijtje zetten.  En dan stuit ik op dit lieve berichtje ❤️Het was een feestje om met jou samen te werken lieve Veer!  #lieveberichtjes #voorwoord #notitieboekje #lol #lolplein #eventsummit #locatietour #samenwerken #zzp #locaties