Laat je inspireren en vertaal naar jouw eigen locatie

Eventsblog

Eventsblog

Eventsblog | High Profile Events  | Linda Kerkhoven


- uitgelicht -

Dat we meer met film moeten doen, daar zijn de marketeers het al een tijdje over eens. Maar hoe vertaal je video naar je eigen onderneming en wat past wel en niet? Zelf zie ik het als een prachtige oplossing voor iedereen die worstelt met het schrijven van blogs of nieuwsitems, gecombineerd met social media updates.

Ik heb gemerkt dat locatiehouders het onderhoud van social media lastig vinden maar ook en vooral omdat ze moeite hebben met het bedenken van ‘nieuws’. Niemand zit te wachten op social media updates met berichten over dat de vergaderzaal weer gereed is, de zon schijnt, het tijd is voor koffie. Het valt mij op dat in de evenementenbranche niet heel veel video’s verschijnen op social media, terwijl een ‘evenement’ op (je eigen) locatie toch mogelijkheden biedt voor het delen van een sfeerimpressie.

Film is een prachtig medium om veel te laten zien in korte tijd. Bedenk wat ‘jouw fan’ of jouw (toekomstige) klant/gast leuk zou vinden om te zien op social media, en maak daar een filmpje van. Maak vooraf een script, voeg daar een stukje humor, emotie of authenticiteit aan toe en het krijgt vast veel bekijks. Betaalde promotie met een vooraf gedefinieerde doelgroep op Facebook bijvoorbeeld helpt in het bereiken van de juiste personen.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?...

Verder lezen? Klik hier voor het volledige artikel