Laat je inspireren en vertaal naar jouw eigen locatie

Laat zien dat je er als locatie mee bezig bent

Laat zien dat je er als locatie mee bezig bent

Interview | Meeting Magazine  | Linda Kerkhoven 


- uitgelicht -

Coronaproof

 "Ik verwacht dat er tot en met januari een (semi) coronaproof-periode blijft bestaan. Laat zien als locatie dat je ermee bezig bent. Bedenk hoeveel tafels je neerzet en of je misschien andere meubilair nodig hebt? Maak ook zeker foto's van je nieuwe opstelling en plaats deze op je website. Kijk of je door middel van live streaming een presentatie in twee zalen kunt geven. Maak voor het geven van een rondleiding gebruik van koptelefoons van de silent dj zodat mensen zelf op afstand kunnen blijven en toch alles meekrijgen. Wat betreft hygiëne verwacht ik dat het handen wassen nog wel even zal blijven. Laat gasten daar ook vooral zelf in kiezen door bijvoorbeeld een uitgebreider assortiment aan zeep aan te bieden. Gooi er een vleugje humor in door het effect van de geur te vermelden. Of bied extraatjes aan die niet verplicht zijn maar wel een veilig gevoel geven zoals handschoentjes en handgelletjes. Geef ze een rolmaat of een verrekijker mee. Op die manier zet je de crisis om in creativiteit."

Tips voor het vermarkten in tijden van corona.
Hoe zorg je ervoor dat je locatie toch zichtbaar blijft en hoe houd je je team aan het werk? Hier zijn zes tips om je tijd nuttig te besteden:

1. Social media
Laat je gebruikelijke promotie met het idee om mensen na de crisis alvast welkom te heten achterwege. "Wat wel werkt, is eerlijkheid, openheid, humor en creativiteit tonen op social media. Het raakt emoties, levert empathie op en creëert een sterke gunfactor. Maak bijvoorbeeld een time-lapse filmpje van het proces waarin je een traditionele zaalopstelling omtovert naar naar een nieuwe opstelling terwijl je gebruikmaakt van een meetlat."

2. Budget-herinrichting
"Stijl je locatie met enkele unieke items die echt niet veel geld hoeven te kosten. Van een simpel plantje op de kast maak je een eye-catcher door deze in een antieke soepterrine op een mooi blad te plaatsen. Kun je niet naar de kringloopwinkel? Struin dan Marktplaats eens af. Maak er een teamchallenge van door teams op pad te sturen met het thema Holland, een bepaalde kleur, het thema water als je locatie op of aan het water ligt of juist je stad of regio. Maak een foto van het resultaat en deel het op social media." 

3. Contentstrategie
Nu is er eindelijk tijd voor het opzetten van een contentstrategie. "Bedenk onderwerpen voor het hele jaar die niet trendgevoelig zijn. Brainstorm online met collega's met verschillende functies, of zelfs met familieleden en buren. Dan krijg je de leukste invalshoeken en onderwerpen. Bedenk ook voor wie je het gaat schrijven en wat je met het bericht wilt bereiken. Wat past bij welk kanaal, een detailfoto (Instagram), een filmpje of juist een leuk artikel (beide ideaal voor LinkedIn)? En onthoud de succesfactoren bij social media: authenticiteit en humor."

Lees verder op de website van Meeting Magazine.nl