Laat je inspireren en vertaal naar jouw eigen locatie

Wat wij kunnen leren van Piet Patat?

Wat wij kunnen leren van Piet Patat?

Gastblog Experts | Greater Venues | Linda Kerkhoven

 

"Linda Kerkhoven: ‘Aandacht.. is dat niet de rode draad in gastvrijheid?’"

 

- uitgelicht -

Gastvrijheid op (vergader)locaties is een onderwerp dat ik al een tijdje ter discussie wilde stellen in een blog of presentatie. Onlangs was ik in de gelegenheid om invulling te geven aan een interactieve workshop rondom dit onderwerp, aan tafel met ‘vergaderlocaties’.

Het doel van de workshop was vooral om bewust na te denken over ‘gastvrijheid’ en elkaar te inspireren met mooie verhalen en praktische tips. De deelnemers kozen een kaartje met een afbeelding waarmee zij gastvrijheid associeerden. Elisa pakte het kaartje met de afbeelding van een bordje patat. Heel benieuwd was ik naar haar verhaal! Zo vertelde zij over Piet Patat, een bekende snackbar in Den Haag.Haar locatie is daar in de buurt, dus wipt ze na een drukke dag daar nog weleens binnen.

Op een dag sprak de eigenaar haar aan: “Mevrouw, deze is van u hè?” Hij hield een lippenstift tussen zijn duim en wijsvinger. Elise was enorm verbaasd. Blijkbaar was die uit haar tas gevallen, of had ze hem even op de toonbank gezet toen ze zocht naar haar portemonnee. Maar waar ze zo van onder de indruk was, was dat hij het had onthouden, de lippenstift had bewaard en had bedacht hem terug te geven als ze weer eens patat kwam halen. Mooi verhaal over oprechte aandacht. Aandacht..is dat niet de rode draad in ‘gastvrijheid’?

Klik hier voor het volledige artikel

Linda Kerkhoven, juni 2015