LOL in het nieuws

Vergaderlocatie moet belevenis bieden

Nieuwe Oogst | 18 juli 2014 | midden/noord
Interview Linda Kerkhoven | door Joost de la Court


Uitgelicht:


"Volgens Kerkhoven hebben boeren en tuinders die een vergaderlocatie willen exploiteren eigen goud in handen. 'Veel agrariers beseffen niet hoe bijzonder het is voor anderen om op zo'n bedrijf te zijn en te zien wat daar allemaal gebeurt. De landelijke uitstraling en de combinatie met een werkend bedrijf maken het aantrekkelijk voor bezoekers. Boeren en tuinders kunnen zich op dit vlak dus goed onderscheiden, stelt ze. 'Maak van de heisessie een weisessie'.

Mensen willen comfortabel vergaderen, maar vinden het ook leuk om tussendoor een brainstormsessie te houden op strobalen in het voerpad tussen de koeien. Een goede vergaderlocatie kan in principe op ieder bedrijf, of het nu een historische boerderij is of een ultramoderne uitstraling heeft. Veel hangt volgens haar af van de instelling van de aanbieders. 'Wat je zelf leuk vindt, inspireert anderen. Realiseer je wel dat het veel werk is. Mensen vragen aandacht en het vergt naast goede voorzieningen dus ook een investering in tijd'.

De zoektocht naar een geschikte vergaderlocatie verloopt vrijwel altijd via internet. 'Je verkoopt je product eigenlijk altijd online. Er uitspringen met een visuele en tekstuele presentatie is dus erg belangrijk'. Het is dan zaak daar goed over na te denken. 'Mijn advies is: laat duidelijk zien wat je biedt en blijf bij wie je bent'.