LOL in het nieuws

Visie 2015 volgens professionals evenementenbranche

Events | Buro Barcode | 31 december 2014


Wat zijn de verwachtingen voor 2015 van professionals uit de evenementenbranche. Van pioniers, event specialisten, ‘oude rotten uit het vak’, toeleveranciers, locatiehouders en MICE experts. Soms zitten ze op een lijn en soms ook helemaal niet.

Uitgelicht

Linda Kerkhoven, adviesbureau Linda op Locatie
"Is de locatiemarkt inmiddels niet verzadigd? Die vraag heb ik het afgelopen jaar een paar keer gehoord. En misschien wel logisch dat nieuwe locatie-eigenaren zich daar druk om maken. Maar is het antwoord daarop niet heel simpel: een markt heeft toch altijd vernieuwing nodig. De kunst voor bestaande en nieuwe locaties is vooral om te anticiperen op de vraag in de markt en/of een innovatief concept te bedenken.

De vraag naar bijzondere locaties zal steeds meer toenemen en zeker in de eventbranche is ‘doorsnee’ niet toereikend. ‘Flexibiliteit’ in al haar facetten is wat mij betreft het toverwoord voor 2015. Locaties die praktisch kunnen switchen naar verschillende opstellingen en meerdere belevingsconcepten kunnen aanbieden zijn breder inzetbaar.

Maar natuurlijk ook op het gebied van ‘gastvrijheid’ is een flexibele attitude een must.
Mijn praktische tip voor 2015: Loop eens kritisch door de online presentaties op andere websites. Kloppen de foto’s en teksten nog en geeft de eerste indruk de gewenste ‘look & feel’? Denk ook aan social media zoals bijvoorbeeld LinkedIn profielen van medewerkers. Hoe wordt uw locatie of organisatie daarop vermeld? Een bedrijfspagina en/of foto van uw locatie en doorklik naar de website is een kleine moeite maar ziet er verzorgd uit."

Volledige artikel op Events